Facebook tips and tricks, News
0

Tot ce trebuie sa stii despre Facebook Automated Ads

Ad-urile automatizate fac marketingul mai ușor și mai eficient. Nu necesită o configurare foarte complicată, și nici foarte multe cunoștinte tehnice. În schimb, acestea reduc procesul de creare al ad-ului la câteva răspunsuri simple despre afecerea ta. Tot ce îți rămâne de făcut e să inserezi copy-ul, pozele și să confirmi setările campaniei.

Acum, tehnologia ne permite să eficientizam aproape fiecare ramură a marketing-ului, iar publicitatea și social media nu sunt excepții. Facebook Automated Ads reprezintă un sistem automat de creare a ad-urilor bazat pe inteligență artificială și informație. Mai jos vei afla cum funcționează și mai ales, dacă e potrivit pentru tine.

Acest articol acoperă tot ce trebuie să știi pentru a rula ad-uri automatizate pe Facebook. Dacă dorești să treci dincolo de butonul de “Boost” și să începi să generezi conversii pentru afecerea ta – fară a investi însă mult timp în procesul de creare al campaniei, atunci ad-urile automatizate ar putea fi soluția.

Ce sunt ad-urile automatizate?

Ad-urile automatizate sunt create printr-un proces simplificat care utilizează inteligenta artificiala, și care oferă opțiuni de personalizare pentru a facilita crearea de Facebook Ads pentru utilizatori.

E ca și cum ai avea un specialist alături care să te îndrume la fiecare pas în crearea unei campanii Facebook Ads. Nu te gândi că vei avea totul de-a gata, însă vei primi sugestii despre ce ar trebui să faci pentru ca respectivele campanii să aibă succes, pe baza obiectivului acestora (lead-uri, rezervări sau trafic), a copy-ului și a design-ului.

Ad-urile automatizate te pot ajuta în realizarea campaniilor de Facebook ads prin:

  • Crearea mai multor versiuni de ad pentru testarea A/B
  • Recomandări personalizate prin intermediul Facebook AI
  • Selectarea audienței și a bugetului în funcție de obiectivul afacerii tale
  • Furnizarea metricilor de tracking ai campaniei
  • Recomandări cu privire la optimizarea permanentă a ad-urilor

De ce să optezi pentru Facebook Automated Ads?

În ceea ce privește eficiența, ad-urile automatizate se situează undeva între “Boosted Post” și ad-uri obișnuite.

Cu alte cuvinte, sunt ideale pentru persoanele care nu au timpul sau experiență necesară pentru a face ad-uri de la zero. Oferă mai multă personalizare decât postările “Boosted”, și un risc mai mic de irosire a bugetului față de ad-urile setate manual, dar care sunt slab optimizate.

În cazul ad-urilor obișnuite, ai posibilitatea de a alege dintre 11 obiective diferite, în timp ce ad-urile automatizate oferă doar 3 opțiuni, din care 1 este recomandată de Facebook.

Ad-urile obișnuite au opțiunea de a crea audiențe Custom, pe baza datelor din website, a listelor de clienți etc. Cele automatizate simplifică acest proces, oferindu-ți o audiență prestabilită cu posibilitatea de personalizare după propriile preferințe.

În general, ad-urile automatizate îi ghidează pe utilizatori prin aspectele mai tehnice ale procesului de creare al unui ad.

Cum configurezi un ad automatizat?

Îți accesezi pagina de Facebook și dai click pe butonul Promote.

Apoi, selectezi Get Started with Automated Ads, din meniul Choose a Goal.

Dacă ai mai multe Ad Account-uri, folosește meniul cu săgeată pentru a-l alege pe cel pentru care vrei să faci ad-uri. Apoi, da click pe butonul Get Started.

Urmează să răspunzi la câteva întrebări despre business-ul tău. Sunt destul de directe, și sunt menite să ajute Facebook-ul să înțeleagă cum funcționează afacerea ta, pentru a-ți livra cele mai bune sugestii. Poți răspunde cu Da sau Nu, în afara de întrebările cu privire la interese – unde îți e permis să adaugi 10 interese care să îți reprezinte cel mai bine audiența.

Pentru următoarea secțiune, vei alege diferite versiuni de ad-uri pe care Facebook să le testeze și să le folosească.

Mai departe, te vei afla pe pagina finală unde vei finaliza felul în care arată ad-urile tale. Primul pas din aceasta pagină e să alegi obiectivul pentru campania de ad-uri. Poți alege dintre:

  • Leads
  • Rezervări
  • Trafic

Pe baza răspunsurilor din pașii anteriori, Facebook îți va recomanda un obiectiv pentru campanie, dar rămâne la latitudinea ta să-l modifici dacă nu se potrivește cu cerințele.

Dacă alegi Leads, vei avea de completat un formular care va fi folosit în ad. Poți selecta din formularele salvate sau poți face unul nou, dedicat campaniei.

Apoi, te vei asigura că design-ul ad-ului este corect. Dai click pe fiecare versiune pentru a vedea o previzualizare. Ai posibilitatea de a edita imaginea, headline-ul, descrierea și butonul de CTA.

În cele din urmă, vei confirma setările campaniei publicitare. Poți schimba bugetul folosind glisorul pentru a modifica sumele.

În cazul în care anunțul tău se încadrează într-o categorie de ad-uri cu reguli diferite (politică, ocuparea forței de muncă, probleme sociale), poți selecta categoria specială de anunțuri.

Ai posibilitatea de a alege publicul către care vor fi direcționate ad-urile, folosind Smart Audience – audiența automatizată creată special pentru tine. Dă click pe pictograma cu creion și editează selecția.

Nu în ultimul rand, Facebook va selecta automat sugestiile de setări pentru ad, dar poți face ajustări în funcție de necesitate. Durata campaniei nu poate fi modificată, dar ești liber să dezactivezi campania de ad-uri automatizata oricând după ce ai pornit-o.

Atunci când ești mulțumit de campania de Facebook Automated Ads, dă click pe Promote Now și ad-urile tale vor fi gata de rulat!

Sharing is caring
Related Posts
noutăți știri Facebook
WELL… size matters & the look too
Facebook Attribution Tool – ce este și la ce ne ajută
Facebook Relevance Score – Ghid Complet

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage