Events
0

Top noutăți de la Webstock 2020

ZIUA 1


🔴 Media consumption is evolving. How we’ll watch television from now on 🔴

Valentin Stefan HEAD OF HOUSEHOLD & FIXED, VODAFONE ROMANIA) ⚫

România este o piață extrem de competitivă.

Foarte mulți consumatori consumă conținut video on demand (până la 60%).

🔴 How We Transformed Challenges into Opportunities in 2020. Brand Communication in the Age of Covid-19 🔴

Ioana Marzac-Sigarteu (CORPORATE COMMUNICATIONS MANAGER, SAMSUNG) ⚫

Publicul a fost mult mai atent la cum au comunicat brandurile. Așteaptă de la acestea susținere și receptivitate, nu doar promovare de produse. Brandurile s-au adaptat începând de la ton. Au venit în sprijinul comunității prin tutoriale.

Bune practici din rândul brandurilor:

  • proactivitate
  • continuitate
  • adaptabilitate la contextul COVID (lansări în mediul virtual, etc)
  • au rămas relevante, dar într-un mod flexibil

🔴 You Next Task in Social Media: Content Marketing Strategy for LinkedIn 🔴

Cristian Florea (CONSULTANT SOCIAL MEDIA) ⚫

Sunt 3M de conturi de LinkedIn în România. Această platformă te ajută să ajungi organic la foarte mulți useri.

Pași pentru a face o strategie eficientă de content pe LinkedIn:

  1. Cunoaște-ți audiența și stabilește cu cine vorbești. Folosește tool-ul “All filters” pentru a-i selecta.
  2. Decide ce fel de content vei împărtăși cu ceilalți, în funcție de ceea ce crezi că va fi share-uit. Fă un set-up!
  3. Alcătuiește postările!
  4. Încearcă să fii mereu util.
  5. Folosește primele cuvinte în calitate de titlu pentru a sumariza întreaga postare.
  6. Folosește hashtags pe LinkedIn (2-3 max.). Funcționează la fel ca pe Instagram.
  7. Folosește spațierea pentru a face textul mai lizibil.

🔴 Gaming, a New Playground for Brands. How Streamers Became a New Breed of Influencers 🔴

Irina Simion (GAMER CONTENT CREATOR) ⚫

Foarte multe jocuri de succes din prezent se bazează pe multiplayer. Au devenit foarte sociale și te fac să simți că aparții unei comunități mai mari.

Oamenii urmăresc din ce în ce mai mult conținut de gaming. Interesul pentru gaming, potrivit lui Google, a crescut foarte mult în perioada pandemiei.

Două tipuri de content de gaming:

  • on-demand (videos editate înainte)
  • live content (streaming și e-sports)

Oamenii plătesc abonamente online ca să susțină jucătorii.

Tipuri de branduri care colaborează cu e-sport gamers:

– branduri endemic (foarte strânse de e-sports)

– branduri nespecifice e-sport

(haine, accesorii, drinks, etc)

🔴 The Future of Education and the Power of Knowledge 🔴

Cristian Presura (PHYSICIST, INVENTOR & VLOGGER) ⚫

Faceți clipuri pe YouTube pentru algoritm, ținând cont de faptul că YouTube e fericit dacă oamenii sunt fericiți.

Consultați des statisticile și țineți cont de ele, pentru a vedea cum reacționează oamenii și a face predicții.

Algoritmul YouTube decide relevanța unui clip și îl afișează doar pe baza începutului.

Mare grijă pe Facebook la efectul de bulă. Un exemplu al polarizării sunt fake news.

🔴 Walk the Talk. How we improvise, adapt and overcome challenges in 2020 🔴

Cabral Ibacka (TV PRESENTER) ⚫

Mi-am amintit în pandemie că atunci când ești un brand/influencer trebuie să rămâi la ceea ce știi să faci. Să nu testezi aiurea.

Brandurile trebuie să știe clar ce își doresc, ca să poată investi corect bugetul avut.

Claudiu Teohari (STAND-UP COMEDIAN) ⚫

Deși a crescut timpul petrecut în online, audiența a scăzut. În mod paradoxal, publicul la show-uri a crescut.

Brandurile trebuie să fie acolo unde e public relevant și va avea loc vânzarea.

E bine mereu să oferi content care să aducă valoare în viața publicului.

Nu mai faceți campanii cu influenceri care au mulți followers dar nu sunt relevanți.

Costin Velicu (MANAGING DIRECTOR, VICE ROMANIA) ⚫

Trebuie să răspundem la nevoia audienței respectând nevoia brandului.

Dragos Stanca (MANAGING PARTNER, THINKDIGITAL) ⚫

Focusul trebuie setat corect, pe cei care te vizitează cel mai des pe site.

Din cauza brandurilor care tot trec peste principii, s-a stricat piața.

Cristian China Birta (ANTREPRENOR DIGITAL ASOCIAT IN AGENTIA KOOPERATIVA 2.0) ⚫

Cel mai tare lucru în pandemie a fost când cineva a venit la mine și mi-a cerut un site. Oamenii experimentează lucuri noi si descoperă că nu au bani sau resurse pentru a reuși. Dar măcar învață ce înseamnă digitalul și cât costă.

Am văzu branduri care au bani și sponsorizează evenimente offline, branduri cărora li s-au tăiat din bugete și branduri noi. Ce au în comun e faptul că niciodată nu au bani pentru tot.

Fiecare om e mai multe publicuri, în funcție de platforma pe care se află.

⭐ ZIUA 2 ⭐


🔴 How to Continuously Evolve Your Marketing Strategy 🔴

⚫ Laura Mihaila Andrei (HEAD OF MARKETING, BCR) ⚫

Brandul trebuie să fie umanizat și adaptat vremurilor.

Am devenit mai moderați în ceea ce privește discuțiile despre consum.

În urma multor schimbări, marketing-ul are nevoie de un #nounormal.

Creativitatea trebuie pusă în practică ținând cont de conștiință.

În perioadele delicate, brandurile trebuie să acționeze ca și cum ar fi parte din comunitate.

Customer Experience a rămas aproximativ la fel din punct de vedere focus.

Publicul se așteaptă ca în urma consumului de content să le influențeze micile aspect ale vieții.

Evenimentele nu mai sunt astăzi, dar cele care sunt e important să se desfășoare într-un spațiu al siguranței.

🔴 Adapting Your Brand to a New Reality 🔴

⚫ Raluca Nicolaesc (HEAD OF MARKETING, MASTERCARD ROMANIA) ⚫

Am început să cumpărăm din ce în ce mai mult în digital, din motive de siguranță. Comerțul digital s-a dublat sau chiar triplat.

Foarte important în această perioadă a fost să păstrăm tonul pozitiv, cu un content relevant pentru publicul brandului.

Pentru noi influencerii au devenit prietenii noștrii și știm că ne putem baza pe ei și în campaniile viitoare.

🔴 Marketing Pragmatism – A Straightforward Approach for Brands 🔴

⚫ Ana Maria Băjan (MARKETING, BUSINESS DEVELOPMENT & PR EXECUTIVE DIRECTOR, CAROLI FOODS GROUP) ⚫

E-commerce-ul nu este un domeniu ușor și este foarte posibil să nu ne iasă de la primele încercări. În ultimele luni, e-commerce-ul a crescut semnificativ.

Modelul “Full Menu” (potrivit pentru business-uri în special de food, care va adduce creșteri de peste 30%):

  • este un model complex cu aproximativ 20 de dimensiuni.
  • Frame clasic (SOSTAC).
  • Cuprinde 3 etape: breakfast, lunch și dinner (analiză).
  • Potrivit în digital.
  • Stabilirea audienței este foarte importantă.

Trebuie să avem o strategie de marketing smart. Măsurabilă, cu timing bun, implementată corect, realistă.

Ceea ce nu poate fi măsurat, nu există.

Etape importanteîn setarea strategiei:

– segmentare target

– targetare

– setare de obiective smart

– implementare eficientă

USP – de avut grijă la cum o alcătuim. UNSP customizat pentru digital.

Nu activați în același timp o campanie pe mai mult de 3 canale SM.

Găsiți acel customer journey în care clientul să nu dea mai multde 3 click-uri în procesul de achiziție.


🔴 Leading the Way in Marketing – A Bold Blueprint for the Digital Strategy 🔴

⚫ Mihai Tanase (HEAD OF DIGITAL & CRM, RENAULT ROMANIA) ⚫

Un om atunci când intră într-un showroom știe ce vrea pentru că înainte a petrecut foarte mult timp online făcând reaseach.

E-commerce-ul pentru industria auto o să întoarcă ecranul pentru omul care se află în showroom. Informația se va democratiza. Posibil să dispară negocierile.

Acuratețea este mai importantă decât viteza în e-commerce.

🔴 How We Did It – Transforming a Dream into a Publishing Powerhouse 🔴

⚫ Lorena Buhnici (ENTREPRENEUR & PODCASTER) ⚫

⚫ George Buhnici (JOURNALIST & ENTREPRENEUR) ⚫

Toate formele de divertisment gratuite sugerează că produsul ești tu.

Dacă vrem să aducem oamenii în digital, trebuie să facem mai mult decât ce e în trending. Content valoros.


🔴 From Personal Social Responsibility to Corporate Kindness Strategy 🔴

⚫ Melania Medeleanu (CO-FOUNDER ASOCIATIA ZI DE BINE) ⚫

⚫ Cristina Stănciulescu (JOURNALIST PEOPLEPERSON) ⚫

Avem nevoie de branduri și comapanii pentru a face bine.

Încurajăm oamenii, nu doar influencerii să își doneze ziua de naștere pentru a susține cauzele în care cred.

Desigur că are un impact mai mare atunci când vedetele sau influencerii își donează ziua de naștere, cum a fost și în cazul Simonei Halep care a depășit cu mult obiectivul setat.

 


🔴 TikTok Creativity – How Brands and Creators Can Keep Up with the New Trends 🔴

⚫ Laura Savu (GLOBAL COMMUNITY MANAGER, @TIKTOK) ⚫

Content creators & brands trebuie să pornească conturile cu content organic, pentru a-și arăta latura autentică. Să nu folosească  Ads din prima.

TikTok ocupă locul 9 în rândul platformelor de entertainment la nivel Global.

Peste 69M useri activi lunar la nivel global.

4.3 M useri români lunar. Peste 34% au vârste cuprinse între 18-24 ani, 53% sunt femei.

Timpul petrecut în medie de către un user pe TikTok este de 62 de minute.

Content popular din România,pe TikTok sunt din domenii ca: fun, educational, work, advice, cultură, gaming, fashion, beauty, travel, cooking, homedeco, fitness, DIY, sexual education.

Trendsetters în România:

  • Anagum
  • Bettyshor
  • Inna
  • Românii au Talent
  • Peev Maximilian

🔴 Building an Army of Followers 🔴

⚫ Alin Preda (PUBLIC RELATIONS SPECIALIST, MINISTERUL APARARII NATIONALE) ⚫

Obiective în Social Media:

  • Să ne cunoaștem
  • Promovarea serviciilor
  • Comunicarea internă

🔴 Effective Tactics for Your YouTube Marketing 🔴

⚫ Raluca Radu (FOUNDER, MTH DIGITAL) ⚫

Oamenii urmăresc YouTube mai ales în weekend.

Comportamentul pe YouTube e de tip binging.

Doar 25% useri urmăresc YouTube pe mobile.

YouTube este al doilea motor de căutare din lume

Tipuri de căutări (by Google):

  • Pentru a învăța
  • Pentru a face ceva
  • Pentru a cumpăra

Pentru e-commerce sunt foarte importante videos de tip unboxing.

Pentru YouTube contează thumbnail, titlul și descrierea.

Pentru o bună indexare e important ca video-ul vostru să fie share-uit și în alte surse.

Primele 10 secunde sunt cele mai importante și trebuie să conțină un insight vital.

Ritmul alert și close-up-urile sunt de preferat! La fel si CTA de abonare!


🔴 Achieving Your Goals with Instagram Marketing 🔴

⚫ Andra Negru (HEAD OF PERFORMANCE MEDIA DEPARTMENT, MAVERICKS) ⚫

Instagram are 4M de utilizatori în România.

Foarte mulți au 18-34 de ani. Mai multe femei (52%).

Ce fac userii pe Instagram:

  • Caută motivație
  • Se inspiră
  • Urmăresc topicuri (cele mai urmărite: travel, movies, food&drink)
  • Se relaxează

Cele mai folosite hashtags: Romania, travel, Bucharest, nature.

Puteți construi campanii cu influenceri pornind de la informațiile postate de aceștia pe conturile lor.

Dacă ești blogger de travel, poți targeta doar persoanele interesate de locul pe care dorești să îl promovezi.

Pentru Instagram avem obiective specifice.

Pornind de la obiective, construim mesajele.

Audiența potrivită pentru fiecare campanie în parte poate fi găsită doar în urma unui reseach temeinic. Urmează apoi o perioadă de testare pentru obținerea celor mai bune rezultate.


🔴 Crafting Your Next Visual Marketing Strategy 🔴

⚫ Robert Katai (DIGITAL MARKETER & CONTENT STRATEGIST, BANNERSNACK) ⚫

Oamenii stau mai mult pe internet, așa că brandurile trebuie să  vină cu îmbunătățiri.

Strategia de content trebuie să se bazeze pe un “de ce?” clar.

Trenduri în visual content:

  1. Animations
  2. Minimalism
  3. Episodic Content
  4. Carousels
  5. Visual Sketch


🔴 Best Practices in Working with Visual Influencers 🔴

⚫ Alex Ciuca (FOUNDER, SUPERIOR MEDIA) ⚫

Mai nou podcasturile intră pe zona de video pentru a accesa publicul de YouTube.

Cei care vor rămâne strict pe audio, vor fi puțin demodați.

⚫ Florin Grozea (FOUNDER, MOCAPP.NET) ⚫

85% dintre useri nu aud sunetul pe Instagram, așa că subtitrările sunt necesare chiar dacă textul pare redundant.

Suntem mai conștienți de pericolele pe care le implică Social Media.

O dată la 3 minute jumătate trebuie să pui reclamă, ca să monetizezi.

Video ideal are 11-13 minute.

Nu attention span-ul scade, ci interesul pentru content fără substanță.

 

⚫ Costin Cocioabă (INFLUENCER MARKETING MANAGER, 2PERFORMANT.COM) ⚫

În publicitate pe primele locuri sunt mobile și video.

Cu cât clipul e mai lung, cu atât mai bune trebuie să fie sunetul, imaginea și subiectul.

⚫ Alexandra Caciur (DIGITAL EXPERIENCE DIRECTOR, PUBLICIS GROUPE) ⚫

Important e ce transmite visualul.

Pe Instagram contentul trebuie să funcționezi și contentul fără sunet.

Facem tranziția către un content consumat foarte repede.

 

⚫ Roxana Diba (HEAD OF CONSUMER, GOLIN) ⚫

50% din creierul uman se ocupă cu procesarea visualului. Nu tot ce se produce în Social Media e content de calitate.

Pe Instagram textul poate fi un visual content dacă reușește să transmită în timp scurt informația către public și dacă se ține cont de cum arată restul profilului.

Este foarte important să fim atenți la publicul cu care vorbim. Fiecare brand are targetul său.

Brand persona diferă de la platformă la platformă.

 

Marian Hurducas

⚫ MARKETING AND COMMUNICATION STRATEGY CONSULTANT ⚫ – Moderator

 

 

Sharing is caring
Related Posts
GPeC Summit: best tips & tricks pentru e-commerce în 2018-2019
Champaigns participa la Gomag Virtual Summit 2018 [Inscrie-te gratuit]
13 noiembrie 2020 – Black Friday

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage