Facebook Posts Best Practices
Vrei să crești organic business-ul tău pe pagina de Facebook? O postare bine construită îți poate aduce rezultatele dorite pentru business-ul tău. În blog-ul de astăzi îți prezentăm o serie de Facebook Posts Best Practices care asigură calitatea postărilor tale.
Creează un profil care inspiră încredere
Pagina ta de Facebook va genera prima impresie pe care publicul o are despre tine, de aceea este foarte important ca aceasta să conțină cât mai multe informații actualizate despre business-ul tău. Pune o poză de profil cu dimensiunea minimă de 360×360 pixeli, cu logo-ul sau cu vizual reprezentativ. Aceeași regulă se aplică și la imaginea de cover, care ar trebui să aibă dimensiunea de 820×312 pixeli. Ambele trebuie să fie high quality și să aibă un design plăcut. Adaugă o scurtă descriere la secțiunea ”About”, adaugă adresa (dacă e cazul), datele de contact pentru public (număr de telefon, e-mail), programul (dacă e cazul), link-uri către celelalte conturi de social media asociate etc.
Scrie texte scurte
Păstrează lungimea mesajului pe care îl comunici la 2-3 rânduri, altfel publicul nu îl va mai citi pe tot, iar dacă are mai mult de 4-5 rânduri Facebook îl va ascunde sub butonul de ”See more”. Facebook recomandă ca textul să aibă aproximativ 100-150 de caractere.
Pentru a genera un plus de engagement la postarea ta, pune întrebări deschise sau folosește un citat relevant cu subiectul postării. De asemenea, însoțește postarea cu o poză,o imagine sau un video. Dimensiunea ideală pentru imagine este de 1080×1080 pixeli, iar conținutul video trebuie să fie high quality și în format pe orizontală.
Cunoaște-ți publicul
În secțiunea ”Insights” a paginii tale de Facebook găsești o serie de informații despre caracteristicile publicului tău, de la vârstă și sex la interese și locații. După ce determini identitatea publicului tău țintă, stabilește ce tip de conținut este potrivit pentru acesta. Testează, poate imaginile funcționează mai bine, poate interesul este mai mare pentru conținut informativ. Pune-te în locul publicului tău țintă și stabilește ce ți-ar plăcea să vezi și cum ai vrea să interacționezi cu business-ul tău.
Folosește-te de metrici puși la dispoziție de Facebook pentru a analiza evoluția paginii tale de business pentru a livra conținut care să se plieze pe tipul tău de public. Iată care sunt cei mai importanți metrici de urmărit:
Vârstă, sex, oraș:
În exemplul de mai sus observăm că publicul paginii se află în segmentul de vârstă 35-44 de ani, este majoritar feminin și locuiește preponderent în orașele București, Iași și Constanța. De aici tragem concluzia că ăsta este publicul către care trebuie să ne adaptăm conținutul.
Impressions – de câte ori a fost văzut conținutul tău de către fani, în newsfeed sau în timpul vizitelor pe pagină
Post engagement – numărul de interacțiuni (like, comentarii, share) de la fiecare postare
Total fans – numărul total de fani raportat la o perioadă de timp selectată
Net likes – numărul total de like-uri (sau follow) ale paginii, atât organice cât și provenite din ad-uri plătite, minus numărul celor care au dat unlike (unfollow) paginii
Organic likes – numărul de followeri proveniți din reach organic
Unlikes – numărul de useri care au dat unlike (unfollow) paginii
Link clicks – numărul total de click-uri pe link-urile cu conținutul tău (nu se iau în calcul click-urile de vizualizare poză, video sau text)
De aici poți afla dacă publicul este receptiv la conținutul și activitatea de de pe social media.
Postări frecvente și la momentul potrivit
Pentru a menține interesul publicului, trebuie să fi o prezență constantă în zona sa de interes. Postează zilnic, de 1-2 ori pe zi, pentru a menține interesul publicului și pentru a intra în algoritmul Facebook care afișează postările organice către newsfeed-ul publicului tău. Este o strategie indicată mai ales business-urilor la început de drum.
O eficiență ridicată o are conținutul postat la amiază și la începutul serii. Aceste momente echivalează în general cu prânzul, respectiv sfârșitul programului de lucru, când publicul este mai activ pe social media. Poți folosi tool-uri și aplicații cu ajutorul cărora poți programa ce și când postezi.
Este foarte important să însoțești textul cu un vizual propriu și original, o poză sau un video, ambele la cea mai bună calitate. Engagement-ul este mult mai mare, mai ales la conținutul video. De exemplu, poți pune poze cu noile produse din colecție sau poze ”behind the scenes” de la o ședință foto sau de la un eveniment la care participi. Folosește-te de stories și live-uri pentru a interacționa în timp real cu publicul.
Postează subiecte de actualitate, relevante cu industria în care activezi și cu domeniul tău de business.
Comunică des cu publicul tău
Interacțiunea cu publicul este foarte importantă pentru crearea unei comunități de calitate. Conform statisticilor, 1 din 3 clienți pleacă la competiție dacă nu sunt satisfăcuți de interacțiunea – sau lipsa acesteia – cu un business, lucru care duce la scăderea traficului pe pagină și, implicit, la scăderea conversiilor.
Răspunde repede și respectuos la mesaje, întrebări și comentarii.
Sperăm că aceste informații vă vor fi de ajutor, chiar dacă sunteți la început de drum sau aveți un business stabil și bine definit. Credem că doar învățarea continuă și deschiderea către nou sunt lucrurile care ajută la dezvoltarea unei strategii de succes.
Citește și: