Facebook tips and tricks, Instagram tips and tricks
0

Cum să fii înaintea concurenței de Black Friday 2019?

Black Friday

A început numărătoarea inversă: mai sunt doar câteva zile până la cel mai mare eveniment de shopping online al anului: Black Friday 2019! Zilele în care Black Friday era doar o oportunitate de creșteri vânzări pentru magazinele din mall-uri au apus, iar magazinele online au devenit acum instrumentul principal în generarea vânzărilor. Și, de la an la an, ponderea cumpărăturilor făcute de pe mobil se mărește, depășind-o pe cea a cumpărăturilor făcute de pe desktop.

Tocmai de aceea, este absolut esențial ca magazinul tău online să fie perfect optimizat pentru mobil. Black Friday nu ar trebui să fie singurul motiv pentru care să faci asta, dar noi zicem că este o motivație foarte bună. Setează-ți 15 Noiembrie 2019 ca deadline și start optimizing! Pe lângă asta, ți-am pregătit un scurt to-do list cu ce e bine să faci înainte (și în timpul) Black Friday 2019:

1) Cât de repede ți se încarcă site-ul?

Perioada este una foaaarte încărcată, deci nimeni nu are timp să aștepte după pagini web care se încarcă greu. Dacă exact asta se întâmplă cu site-ul tău, user-ii vor părăsi paginile cu oferte și se vor reorienta, adică bounce rate-ul va crește. La fel se întâmplă și pe mobil: 53% dintre vizite sunt abandonate dacă paginile iau mai mult de 3 secunde până se încarcă.

2) Pregătește-ți serverul de invazia user-ilor

Nu-i așa că ar fi “minunat” să îți pice site-ul de cum pornești campania de Black Friday? Traficul crescut din această perioadă poate duce fix la asta, așadar recomandăm să testezi capacitatea de încărcare a serverului și să acționezi în consecință. Un tool util prin care poți face asta este https://loadimpact.com/ .

3) Crește-ți rata de conversie printr-un design de excepție

Clienții îți vizitează site-ul pentru a găsi ofertele, deci asigură-te că sunt super-vizibile pe homepage, în paginile de categorie și în paginile de produs; dacă oferi discount-uri diferite la produse diferite, trebuie să menționezi asta. Poți chiar închide site-ul cu 1 zi înainte de Black Friday și lăsa doar un banner de teaser pe homepage, iar de Black Friday sa pornești cu un design special creat pentru promoție. Spre finalul zilelor cu reduceri (dacă ții Black Friday tot weekend-ul, de exemplu), adaugă pop-uri de tip countdown, în care să apară câte ore / minute au rămas din promoție!

4) Întelege-ți audiența

Știm, ai tot auzit asta și sunt șanse mari să continui să auzi asta. De ce? Pentru că un comerț construit în jurul nevoilor clienților va crește vânzările din ce în ce mai mult. Începe prin a te gândi la ce produse pui în ofertă de Black Friday, iar apoi analizează-i pe cei care le-au comandat în trecut și gândește-te de ce au comandat tocmai de la tine. Incentive-uri de tipul „Livrare Gratuită” sau „La 2 produse comandate, al 3-lea are -50% OFF” ajută întotdeauna la fidelizare, deci asigură-te că le oferi.

5) Comunică, comunică, comunică

Nu este o noutate faptul că cele mai multe comenzi date de Black Friday au în spate o componentă emoțională, nu una logică sau cerebrală. Ai văzut, ai plăcut, ai comandat (la un preț irezistibil). Așadar, profită de asta și încearcă să dezvolți o conexiune emoțională cu clienții tăi prin postări cu imagini care să îi inspire și prin postări cu recenzii și testimoniale pozitive din partea altor clienți mulțumiți. Cu alte cuvinte, lucrează la încrederea pe care clientela o are în magazinul tău.

6) Creează un teaser de campanie

Zilele astea ar fi perfect să trimiți un newsletter cu teaser pentru Black Friday! Anunță-i pe cei abonați că urmează un SALE INCREDIBIL, WOW, REDUCERI MAXIME! – nu mot-a-mot, dar înțelegi ideea. 😃 Fă-i să creadă ca pe 15 Noiembrie e cea mai bună zi din an pentru shopping online și că efectiv nu pot să o rateze. Spune-le să fie pregătiți, că vine un val URIAȘ de reduceri!

7) Planul de newslettere: înainte, în timpul și după Black Friday

Black Friday nu este doar Friday, cele mai multe magazine având reduceri pe o perioadă de mai multe zile (tot weekendul, toată săptămâna sau, deși mai rar, toată luna – Black November). Așa că și newsletterele tale ar trebui trimise înainte, în timpul și după Black Friday. La punctul anterior, am vorbit despre newsletterul dinainte – teaser-ul de campanie. În timpul promoției, poți trimite mail pe ideea de „Stocurile se epuizează!” sau „Sunt ultimele zile, profită acum!” pentru a le da clienților un push să cumpere; la final, poți trimite un newsletter de mulțumire însoțit de un chestionar prin care clienții să evalueze experiența Black Friday avută cu magazinul tău.

8) Super Social Media

În caz că nu ești un guru al creșterii organice pe Facebook și Instagram, atunci un Black Friday fără postări și campanii PPC este cam.. meh. Pune postări despre Black Friday, prezentări de produse la reducere, utilizează tot arsenalul de bannere de campanie pe care îl ai pentru a-ți spori vizibilitatea. Copy-urile trebuie să fie scurte, dar concise, și din ele să se contureze o nevoie a utilizatorilor de a avea produsul văzut, mai ales că acum îl pui la preț redus. Nu uita să pui boost la postările pe care Facebook le sugerează și să creezi campanii pe audiențe noi, dar și de tipul Remarketing folosindu-te de datele pe care Pixelul tău le-a colectat.

9) Verifică rezultatele de anul trecut și fii gata pentru anul următor

Google Analytics e prietenul tău cel mai bun pentru asta. Poți monitoriza performanța site-ului, poți vedea care pagini au fost cele mai accesate, de unde a venit traficul, ce produse s-au comandat etc. Arsenalul de informații te va pregăti pentru Black Friday-ul de anul viitor și, că tot veni vorba, nu strică să analizezi și ce s-a întâmplat anul trecut pentru a analiza comportamentul user-ilor și preferințele de cumpărare. Nu strică să pui oferte la produsele pentru care știi sigur că a fost cerere în trecut, nu-i așa?

10) Mai mult decât Black Friday 2019

Revenim aici la fidelizare și importanța ei. Numărul clienților crește în perioada Black Friday, iar dacă aceștia decid să comande în continuare de la tine înseamnă că ai făcut ceea ce trebuie. 🥳 Construiește-ți strategia de fidelizare & keep your clients happy!

Să fie cu vânzări multe de Black Friday 2019! 👏

Sharing is caring
Related Posts
Atrage atenția asupra ad-urilor tale cu Facebook Frames
Cum funcționează NOUL algoritm Instagram
Ce este Facebook Attribution Window?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage