facebook-business-page
Facebook tips and tricks
0

Cum să creezi o pagină profesională de Facebook pentru afacerea ta în 10 minute

A avea o pagină profesională de Facebook reprezintă un atu excelent pentru strategia ta de marketing online, indiferent de mărimea afacerii tale sau de industria în care activezi. Cu peste 2,5 miliarde de oameni activi pe Facebook în fiecare lună, există o audiență uriașă care așteaptă să fie accesată. Prin intermediul unei pagini profesionale, oamenilor le va fi mai ușor să descopere și să interacționeze online cu brandul tău.

Crearea unei pagini profesionale nu trebuie să fie neapărat un proces dificil. Probabil ai deja toate fotografiile, textele și ideile de care ai nevoie pentru a o construi. Trebuie doar să iei loc în fața laptopului și să parcurgi pașii simpli de mai jos pentru că pagina ta să funcționeze.

Așadar, să aruncăm o privire asupra modului în care îți poți configura de la zero o pagină profesională.

Cum să creezi o pagină profesională de Facebook

Înainte de a crea pagina, trebuie să te conectezi la contul personal de Facebook. Nu îți face griji – informațiile de acolo nu vor fi vizibile public pe pagina companiei tale. Așadar, dacă nu ești deja conectat, fă-o acum.

Pasul 1: Înscrierea

Accesează următorul link: facebook.com/pages/create

Selectează tipul de pagină pe care dorești să o creezi: Business/Brand sau Community/Public Figure. În acest articol, presupunem că îți creezi o pagină pentru un business sau un brand, așadar fă click pe butonul Get Started pentru această opțiune.

Apoi, vei introduce informațiile despre companie. Pentru numele paginii, utilizează numele companiei tale, sau numele pe care oamenii îl pot caută atunci când încearcă să-ți găsească compania.

Pentru Category, tastează un cuvânt sau două care îți descriu afacerea, iar Facebook îți va sugera câteva opțiuni. În cazul în care afacerea ta se încadrează în mai multe opțiuni ale categoriei, alege-o pe cea la care se gândesc cel mai probabil clienții tai atunci când au în minte afacerea ta.

Odată ce îți alegi categoria, caseta se va extinde pentru a solicita câteva detalii suplimentare, cum ar fi adresa și numărul de telefon. Poți alege să faci publice aceste informații, sau să afișezi doar orașul și statul.

Când ești gata, apasă butonul Continue. Reține că acest lucru indică acceptarea politicilor privind paginile, grupurile și evenimentele din Facebook, așa că îți recomandăm să le parcurgi înainte de a continua.

Pasul 2: Adăugarea imaginilor

Următorul pas e să încarci fotografia de profil și cea de cover pentru pagina profesională. E important să creezi o primă impresie bună din punct de vedere vizual, deci alege cu înțelepciune. Asigură-te că fotografiile pe care le alegi se potrivesc cu imaginea brandului tău, și că sunt ușor de identificat. 

Vei încarca mai întâi fotografia de profil. Această imagine însoțește numele companiei tale în rezultatele căutării și atunci când interacționezi cu utilizatorii. De asemenea, vă apărea în partea stânga sus a paginii de Facebook.

Dacă ai un brand recunoscut, utilizarea logo-ului este cea mai bună opțiune. Dacă ești o celebritate sau o persoană publică, o poză cu fața ta va fi mai mult decât potrivită. Important e să ajuți un potențial follower sau client să îți recunoască imediat pagina. În Facebook, fotografia de profil se afișează la 170 x 170 pixeli pe desktop, și 128 x 128 pixeli pe mobil. Aceasta va fi decupată în forma de cerc, așadar omite detalii critice în colțuri. După ce ai ales o fotografie potrivită, dă click pe Upload Profile Picture.

Acum e timpul să-ți alegi imaginea de copertă, cea mai proeminentă imagine de pe pagina ta profesională de Facebook. Aceasta ar trebui să surprindă esența brandului și să transmită personalitatea acestuia. Se va afișa la 820 x 312 pixeli pe desktop, și 640 x 360 pixeli pe mobil. De aceea, imaginea trebuie să aibă o lățime de cel puțin 400 de pixeli și o înălțime de 150 de pixeli, dar dimensiunea recomandată pentru încărcare este de 720 x 315 pixeli. După ce ai selectat imaginea adecvată, dă click pe Upload a Cover Photo.

Desigur, în timp ce “scheletul” paginii tale profesionale de Facebook e implementat, încă mai ai câteva lucruri de făcut înainte de a o împărtăși cu publicul. Pagina ta nu e încă vizibilă publicului (îți vom arăta cum să faci asta puțin mai târziu). Ceea ce vezi acum e doar o previzualizare.

Pasul 3: Crearea numelui de utilizator

Numele de utilizator (username-ul), numit și “vanity URL”, e modul în care le spui oamenilor unde să te găsească pe Facebook.

Numele de utilizator poate avea maximum 50 de caractere, dar te sfătuim să nu utilizezi caractere suplimentare doar pentru că poți. Vei vrea ca numele să fie ușor de tastat, și mai presus de toate ușor de reținut. De aceea, numele companiei sau o variațiune a acestuia e varianta potrivită.

Dă click pe Create Page @Username din meniul din stânga pentru a configura acest “vanity URL”.

Când ai terminat, fă click pe Create Username. Va apărea o casetă care îți va arăta link-urile pe care oamenii le pot folosi pentru a se conecta cu afacerea ta pe Facebook și Messenger.

Pasul 4: Adăugarea detaliilor companiei

Deși s-ar putea să fii tentat să lași detaliile pentru mai târziu, e important să completezi toate câmpurile din secțiunea About chiar de la început.

Fiindcă Facebook e adesea primul loc în care un client se duce pentru a obține informații despre tine, e important să ai tot ce îi trebuie acolo. De exemplu, dacă cineva caută o companie deschisă până la 21:00, persoana respectivă vă vrea că aceste informații să fie confirmate pe pagina ta. Dacă nu vor găsi programul, cu siguranță își vor continua căutările în altă parte.

Pentru a începe să completezi detaliile afacerii tale, fă click pe Edit Page Info din meniul de sus. 

Descrierea

Reprezintă o scurtă descriere care apare în rezultatele căutării. E vorba doar de câteva propoziții (maximum 255 de caractere), deci nu e nevoie să fii prea elaborat aici. Îți vom arăta cum să adaugi o descriere mai lungă mai târziu.

Categorii

Aici vei vedea categoria pe care ai introdus-o la Pasul 1. Dacă dorești, poți adăuga categorii suplimentare pentru a te asigura că Facebook va arăta pagina tuturor persoanelor potrivite.

Contact

Adaugă toate detaliile de contact pe care dorești să le faci publice, inclusiv numărul de telefon, website-ul și adresa de e-mail.

Locația

Dacă ai o locație fizică sau un birou, asigură-te că este marcată corect pe hartă. De asemenea, poți adăuga detalii despre zona de servicii, astfel încât oamenii să știe, de exemplu, în ce cartiere livrezi.

Ore

Dacă afacerea ta e deschisă publicului în anumite ore, introdu-le în această secțiune. Aceste informații vor apărea în rezultatele căutării.

Opțiuni suplimentare

Dacă este relevant, introduceți impressumul, intervalul de prețuri și link-ul către politica de confidențialitate. Un impressum este o declarație legală de proprietate, și în general este necesar doar în unele tari europene.

Apoi, fă click pe Save Changes sub fiecare secțiune pentru a implementa modificările pe măsură ce completezi.

Pasul 5: Spune-ți povestea

Acum că ai completat toate detaliile simple despre afacerea ta, există o secțiune a paginii tale profesionale de Facebook unde poți adăuga o descriere mai amplă a companiei. Pentru a o accesa, dă click pe See more din meniul din stânga, apoi pe About, urmat de Our Story din partea dreapta.

În aceasta secțiune, poți adăuga o descriere detaliată a ceea ce oferă afacerea ta clienților, și de ce ar trebui să te aprecieze sau să îți urmărească pagina. Astfel, le vei oferi fanilor tai un motiv convingător pentru a rămâne mereu aproape.

Introdu un titlu și un text pentru povestea ta, apoi încarcă o fotografie relevantă. Când ai terminat, dă click pe Publish.

Pasul 6: Crează prima postare

Înainte de a începe să inviți oamenii să îți aprecieze pagina profesională, trebuie să postezi conținut valoros. Poți crea propriile postări, sau poți distribui conținut relevant de la liderii din industria ta.

De asemenea, poți crea un anumit tip de postare, cum ar fi un eveniment sau o ofertă de produs. Tot ce trebuie să faci e să dai click pe una din opțiunile din casetă Create din partea de sus a paginii.

Asigură-te că orice publici oferă valoare vizitatorilor atunci când aceștia ajung la pagina ta de Facebook, astfel încât aceștia să fie înclinați să rămână.

Pasul 7: Pulibcă-ți pagina și invită audiența

Pagina ta profesională de Facebook reprezintă acum o prezență online robustă, care îi va face pe potențialii clienți să se simtă confortabil interacționând cu tine. Acum e timpul să apeși butonul verde Publish Page din meniul din stânga.

…și ai terminat!

Pagina ta e acum live și vizibilă pentru întreaga lume. Tot ce mai trebuie să faci e să obții niște fani.

Începe prin a-i invita pe prietenii tăi de pe Facebook să îți aprecieze pagina. Utilizează și celelalte rețele de socializare precum Instagram sau Twitter pentru a o promova. Adaugă logo-uri cu “Follow Us” pe materialele promoționale și semnătura de e-mail. Dacă te simți confortabil făcând asta, poți cere clienților să îți lase o recenzie pe Facebook.

Sharing is caring
Articole asemănătoare
Atrage atenția asupra ad-urilor tale cu Facebook Frames
Tot ce trebuie sa stii despre Facebook Automated Ads
campanii facebook ads
Ce se intampla de fapt cand campaniile de Facebook Ads nu ruleaza

Lasă un comentariu

Comentariul tău

Nume*
Website