Facebook tips and tricks
0

Bugetul minim de care ai nevoie pentru a avea campanii Facebook Ads profitabile

Facebook iti va spune mereu ca bugetul zilnic cheltuit in campanii trebuie sa fie cat mai mare.

E in interesul platformei acest lucru dar oare e si in interesul tau?

Daca te intrebi in continuare care e bugetul minim pe care trebuie sa il cheltui in campanii pentru ca acestea sa fie profitabile voi incerca sa iti dau un raspuns cat mai util, chiar daca acesta nu consta intr-o suma fixa.

Raspunsul nu poate fi atat de simplu pentru ca nu exista o astfel de suma.

Pentru a avea campanii Facebook Ads eficiente, bugetul minim pe care trebuie sa il cheltui zilnic depinde de:

  • nisa
  • produsele pe care le ai in stoc
  • perioada anului
  • etapa in care se afla contul de reclama (Ad Acount-ul)
  • cat de corect e facut setup-ul Business Manager-ului
  • celelalte canale de vanzare in care investesti bani sau timp

Pare complicat, nu? Hai sa simplificam lucrurile!

Bugetul minim necesar pentru a avea campanii Facebook Ads profitabile

Plecam de la premisa ca setup-ul Business Managerului e facut corect, adica ai Pixelul implementat pe site, API Conversion bifat, feed-ul functional etc.

In caz contrar informatiile de mai jos nu se vor aplica, mai ales daca pe site nu exista Pixelul Facebook, pentru ca intram mai degraba intr-o zona a hazardului.

Chiar daca complicam putin lucrurile, trebuie sa stii ca in realitate nu exista o suma minima pe care trebuie sa o cheltui zilnic pentru a avea campanii Facebook Ads eficiente.

Pentru asta exista mai degraba o regula simpla, oarecum.

Campaniile Facebook Ads devin din ce in ce mai eficiente atunci cand exista din ce in ce mai multe Event-uri pe site.

Cele mai importante Event-uri sunt:

-comenzile

-checkout-urile

-adaugarile in cos

-accesarea paginilor de produs

E insa important ca aceste date sa ajunga in Business Manager.

Metodele prin care ele ajung in BM sunt pixelii si API Conversion. Din acest motiv spuneam ca setup-ul e extrem de important.

Nu conteaza daca aceste date sunt generate de campaniile Facebook Ads

Aici vine partea frumoasa. Daca ai deja un numar de comenzi si accesari organice, pentru care nu platesti, te poti gandi la un buget mai mic pe care sa il cheltui in Facebook pentru ca ad-urile sa fie rentabile.

Facebook are nevoie de aceste date pentru a intelege cui sa i se adreseze si nu tine cont doar de datele generate de platforma sa. Din contra, incearca sa stranga cat mai multe date din cat mai multe surse.

Cu alte cuvinte, campaniile Facebook Ads pot deveni profitabile cu un buget mai mic daca obti trafic si comenzi din:

  • Google Ads
  • Google, indiferent daca faci sau nu SEO
  • Social Media
  • Mass Mailing etc.

Cand sunt suficiente datele stranse pentru ca ad-urile din Facebook sa devina profitabile

In principiu, cu cat sunt mai multe date stranse in Business Manager, cu atat ii e Facebook-ului mai usor sa iti targeteze clientii.

Ceea ce trebuie sa urmaresti tu e sa ai constant minim 50 de comenzi pe site in ultimele 7 zile.

Dupa cum spuneam, cu cat sunt mai multe, cu atat e mai bine, nu doar din perspectiva business-ului tau (volum de comenzi) ci si din aceea de a scadea costul per achizitie.

Totusi, care e bugetul minim necesar in Facebook Ads

Nu vreau sa ajungi pana la zona de comentarii (unde te invit cu mare drag sa ne lasi feedback-ul tau asupra informatiilor din acest articol sau sa pui intrebari daca ai neclaritati) fara sa primesti macar o suma minima estimativa.

Din experienta mea din ultimele luni, acolo unde pretul mediu al produsele din magazin este cuprins intre 100 si 300 de lei, e nevoie de un buget saptamanal de minim de 1500 de lei (aproximativ 300 de lei pe zi) pentru a iti asigura constanta celor peste 50 de comenzi pe 7 zile.

In principiu, 200 de lei ar trebui alocati campaniilor cu rezultate pozitive, iar ceilalti 100 de lei ar trebui directionati pentru campanii noi prin care se fac teste.

Da, pentru testare e nevoie de un buget zilnic de minim 100 de lei pentru a putea trage rapid concluzii daca o campanie e reusita sau nu.

Sharing is caring
Related Posts
Tot ce trebuie sa stii despre Facebook Automated Ads
De ce iOS14 va marca industria de Marketing Digital pe veci
De ce să folosești tool-ul de A/B testing de la Facebook Ads?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage